lilla-l

Direktlänk till inlägg 7 september 2011

Ny familjemedlem....

Av Linda Rudén - 7 september 2011 09:03

... har vi fått.

I form av en underbar mellanpudel vid namn Engla.

Både jag och Roger har pratat om hund, men stannat vid det. Så kom Engla. Via Cia fick jag reda på att hon behöver omplaceras pga tidsbrist.

Roger var inte svår att övertala ( typ 2 minuter) o så kom hon.


För mig som går hemma och kommer att gå hemma så är detta ett välkommet tillskott i familjen, så att ingen byr sig om henne eller tidsbrist lär det inte bli här.


Engla jobabde direkt. Charmade båder Roger och Philip=)

Världens mysigaste knä/soffhund har jag i denna skrivande stund bredvid mig.


En provmånad ska vi nu ha på henne för att se att vardag o så fungerar med en hund.

Fungerer det, ja då blir det affär.


Vart shopping till lilla damen igår. Bur till bilen, hundkorg, 8 meters koppel, godis, leksak och nya matskålar.=)


Jag undrar vad John säger när han kommer nästa vecka=)


Idag står vattengympa och föräldramöte på schemat. Det är tråkväder här idag så i övrigt blir det att pyssla inne iform av tvätta och dammsuga, njae eller något av det iaf, så jag orkar med resten av dagen.


Nu åter till kaffekoppen och Engla.

Önskar er alla en underbar onsdag=)


//

Linda

 
 
Cia

Cia

7 september 2011 11:05

Ja det behövdes inte så mycket mer än att berätta att hon var ute för omplacering det lilla livet. Vad tog det? Knappt ett dygn innan hon satt i er hall:)
Du får sällskap och motion, Phille får en av sina högsta önskningar uppfylld, Roger får ngn att mata vid spisen och John får ngn som stjäl hans fredagsmys:) Dessutom får lilla Engla en helt underbar familj som bryr sig om henne och älskar henne utan gränser. Lycka till och jag finns ju här med trimmern:)

http://ciabel.bloggplatsen.se

Linda Rudén

7 september 2011 11:08

Ja, man kan ju inte låta en sån liten komma vart som helst.
Lilla vännen kommer kompletera vår familj perfekt.
Roger håller dock med om att hom är bedrövligt klippt=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Rudén - 18 september 2011 21:04

.... trots halv sjukstuga även idag så har dagen varit underbar. Den började med att jag och John tog Engla på en långpromis i skogen. John sprang först, Engla i mitten och jag sist ( nja inte sprang, utan gick)   Sen spenderade jag och John 3 ...

Av Linda Rudén - 15 september 2011 20:28

... Sakta men säkert. Min 4e vägning på viktväktarna idag. Det går neråt. Totalt -3,3 kilo på 4 veckor. Det ger ett snitt på -0,8 i veckan. Tycker det är ett bra genomsnitt. Jag vet vad jag har för utmaningar. Jag kan inte motionera som jag bor...

Av Linda Rudén - 14 september 2011 20:47

Japp, nu är familjen samlad. John kom nämligen idag och Engla sålde in sig med hull o hår där med.   Vi har köpt ny säng, madrass o bäddmadrass till Philip, så  Roger och jag möblerade om hans rum idag, John fick Philips gamla säng, så nu åker ...

Presentation


Välkomna till min vrå=)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards